Friday, April 30, 2010

IS OUT OF SERVICES...

hye guys...ni aku nak wat pengumuman sket.. dengan ini, secara rasminye, aku akan tidak mengupdate blog aku dalam masa 2-3 bulan ni. bukan ape, sem dah nak abis n jap2 lagi aku akan berangkat pulang ke melaka tanah airku.. hehe. 3 mei 2010 hingga 8 julai 2010 akan bermulalah kehidupan aku sebagai guru pelatih kat smk padang temu, melaka. sebelum ni aku ditempatkan kat smk tun tijah, tapi tah ade sebab2 tertentu, sekolah tu tolak kitorg... [jangan nyesal ek...huhuhu]


seperti yang tertera kat atas, aku dan kengkawan berkepala 4 akan ditempatkan kat smk padang temu.. kalau tak retak seribu skolah 2 aku tak tau la kan.. sebabnye, duta-duta ukm yang akan menyerang skolah ni bukan calang-calang orangnye.. hahaha. macam yang aku cakap tadi, sepatutnye aku ngan am [nur muhamad] bertapa kat smk tun tijah. tp berkat pertolongan dr.m [tolong ke?? haks!] kami-kami ditempatkan dalam 1 skolah.. alhamdulillah.. kene say thanx gak kat dr.m ni.. even aku kene ugut bermacam-macam ngan dia.. [ habut la kalo dia bace entry aku nih!!]

kitorang akan menjalankan LM [latihan mengajar] atau lebih dikenali sebagai PRAKTIKUM [praktikal untuk mengajar kalo xsilap] 8 minggu tak termasuk cuti pertengahan tahun. aku still xleh nak bayangkan macam ne la nanti upe aku bile mengajau.. adeh.. biler rewind mula latihan masa subjek kurikulum dan pedagogi, ngajau masa subjek ppk, macam habut je.. xde preparation langsung. aku cube bayangkan macam ne la aku nanti ngan min, merengkek bawak abm [alat bantu mengajau] secara merempit ke sekolah...penyedian rph dan rpi [rph-rancangan pengajaran harian; rpi-rancangan pengajaran individu] memang kene tiptop. abm jangan cakap la kan.. kene superb beb! buku persediaan mengajau pon dh siap tersedia! 


sepanjang praktikum, minto akan jadik rumet n housemate aku.. dia akan jadik bibik secara sambilan kat umah aku coz dia akan menetap kat umah aku [min, gurau2 manje ye.]. skolah padang temu 2 xde la jauh sangat dari umah aku kalau nak dibandingkan ngan smk tun tijah. aku dah take time dari umah ke skolah padang temu dengan bantuan fizhan. dalam 12 minit dari umah dengan kelajuan 60km/j by moto.. huhuhu. dasat tak??? hahaha.

so, memandangkan aku akan berada kat melaka sepanjang aku praktikum, maka, dengan ini aku isyhtiharkan blog ni out of servis untuk sementara waktu. aku akan hapdate blog kalo ade masa yang mengizinkan aku berbuat demikian.. kepada semua member-member fakulti pendidikan, ukm tahun 3 terutama sekali buat budak-budak program pendidikan khas selamat menjalani ibadah praktikum..mulai isnin ni [3hb mei], aku kene bersiap sedia dari segi JERI [jasmani, emosi, rohani dan intelek] untuk bergelar sorang guru yang berdedikasi katenye... cikgu NURUL NADIAH, chayok2!!!


sedikit kata-kata penutup;
  •  nak jadik cikgu upenye aku... cikgu nadiah... hehe. nak guna cikgu adie macam vogue sangat je.. hehe!
  •  buat diri aku sendiri, min [siti aminah], faizal [mohd faizal] n am [nur muhamad], kite kene sahut cabaran dr.M yang nak bagi kite A utk praktikum ni!!!
  • welcome 2 melacca untuk kawan-kawan pend khas yang hampir kesemuanye akan berpraktikum di melaka.. [gigih wat pelan utk min, faizal n am!!!]
  • cuak nk pi praktikum!!! [mood adrenalin laju!! >>> nk jugak selitkan lagu bb faizal tahir!]

No comments:

Post a Comment