Tuesday, December 22, 2009

CERITA CUTI SEM-BHG 1

aku pny cuti sem bermula sjurus slepas last exam aku tamat iaitu pd 13 nov (jumaat).. pd hari tersebut jugak la aku trus balik melaka dengan menumpangkan diri aku ngn kak jah..huhuhu.. sehari sebelum 2, hari khamis, aku dh siap2 hantar sume barang2 aku yg wajib n patut dtinggalkan kat umah mak ila, umah mak cik aku kat mantin, area2 nilai. mintak tolong angah hntr bgr aku. dia dtg after dia balik kj..... lepas je exam..aku terus balik...

bnda pertama yg aku wat kat umah adelah mengambik gambo si cau n cik.. ingt lg sape dia cau n cik 2?? ala, kura2 yg dk adam bela 2...b4 this pny post pn aku de citer sal kura2 2...ni adelah the real cau n cik.. aku ingtkn besau la sgt kura2 2...upenye kecik je... kura2 yg penah aku bela dlu pn lg besau dr cau 2..huhuhu..tp mcm adik beradik ler...so far still idop lg si cau n cik... ms mule2 bela mmg la rjin nk dok cuci akuarium dia..bile agak2 malas, air yg sptutnye jernih btukau jdik kaler merah.. merah?? awat plak jdik wrna merah?? cz makanan dia kaler merah..dpt lak mknan dia 2 larut dlm air... sabau je la aku.. si adsm plak, bile suh cuci si cau n cik 2 dia xnk. bkn ape, si cau n cik 2 xtakot org.. diorg xnyorok dlm cangkerang diorg..so, adam tkut nk pegang cz bile pegang cangkerang dia 2, kuku kaki dia kn kat tgn. skit 2 xde la skit..just geli2 je.. so, this is cau n cik...


hr ahd, 15 nov 09, aku, mak ngn nana pi skolah adam. ade ape??? adam dh grad!! bkn ape, ade hari pnyampaian hadiah sekolah tadika JAIM (jab. agama islam melaka) serkam.. ni kira last week adam akan skul kat cni cz dia dpt twaran msuk prasekolah @ sk serkam. bile bgtau cikgu2 dia kat tdika jaim 2, cikgu dia xbg msuk prasekolah cz katenye syang adam pat hafal surah yasin. bile difikirkan mula, mmg la syg. tp dr pemerhatian aku, adam mcm xdpt pape dr skolah 2. dia nk mnulis pn mls.. abc, 123 dia stil xdpt nk bezakan...klo stakat bace dr a-z, 1-10 blh la.. so, aku xbg mak aku stay kan dia kat tdika 2..biau dia rs new environment la konon2nye..

ada mcm2 persembahan pd hr 2... xde la byk mn pon, tp hmpir semua adam msuk.. mula2 ngn bace ikrar..pas 2 ade bacaan ayat yasin 1-20 ngn surah2 ringkas.. then ade plak pentomim & nyayi lagu rama2 tu..pas 2 barulah ade pnympaian hadiah.. bdk2 tdika, biasala.. riuh rendah jdinye majlis 2... ngn persembahan bajet kol 9-12 tgh hr tp dlm kol 10 lbih jek dh hbis sume persembahan trmasuk pnympaian hadiah... ni antara gambo2 adam yg smpat aku click..


2 la kenangan adam ngn tdika jaim 2.... pas ni dia akn mlanjutkan pelajarannye kat prasekolah plak...hehhe... kat bwh ni adelah video bacaan ayat yassin 1-20.. maaf kualiti low cz aku record gn hndfon aku je... lg 1 vids anggota badan dlm bhs arab... mak cite kat umah xde plak dia dok practise bace yassin n nyanyi2 bgai...anak sdara aku yg skolah yg sama ngn adam, tiap2 hr dok praktis vokal ni..hahha




stop dlu 1st part..t aku citer lg part2 sterusnye yek...adieyos amiegos..huhuhu

No comments:

Post a Comment