Friday, February 26, 2010

MY FRIEND WEDDING...SITI AISYAH IBRAHIM...

hye sume..lama aku xupdate blog since balik cuti raya cina...quite busy this few weeks cz ade event yg bakal berlangsung. aku xprasan plak wther aku ade gtau xsal sorg dr kwn aku akn menamatkan zaman bujang dia masa cuti cny?? ade kot.tp kat kolum "adie nadiah menjerit!!!" sebelah kanan blog ni...title entri pn dh gtau sapelah gerangan orangnye..siti aisyah ibrahim!

siti aisyah @ ecah ni adelah sebaya ngn aku. n 1 skolah since form 1 untill upper 6 cume ms skolah dlu kitorg bukan sekelas tp aku kenal la jugak ecah ni cz kitorg masing2 pengganas skolah [pengawas konon2nnye!] masa form 1 until form 3, aku klas R iaitu rumah tangga katenye, n dia plak dak klas T-pertanian..form 4-5 plak aku klas sains tulen n dia plak dak klas akaun.. bile masuk f.6, baru la kenai ngn minah ni cz kitorg dduk 1 klas yg sama iaitu 6 rendah & 6 atas munsyi. ..tyme f.6 la kitorg makin rapat [mcm rapat umum plak!]. masa f.6yg segrup ngn aku adelah antaranye ecah, nisa, narimah, miera. nisa pn dh slamat dan ade ank lelaki yg cute n skrg masa si ecah plak...

actually si ecah ni gile2 orgnye [mmg gile pon!]. masa kat skolah aku slalu gak kene buli ngn dak ni.w/pon dia kecik..pas 2 aku buli dia balik...hahahah..sumetimes kitorg sama2 tagteam buli org laen gak.memancing anak ikan bersama2...meronggeng bersama2..gile r time 2...bile abis stpm, msing2 yg smbung blajau g blajau..si ecah ni plak myb rezeki dia murah kot pat keje kat putrajaya under gov. untill now...kitorg pn dh jrg jumpa dek kekangan hal msing2...

dek krn pe'el si ecah ni slalu mmbuli dan kegilaan dia yg tahap gaban, bile dia ckp ngn aku via chat @ fb yg dia ade wat mjlis kat umah dia 14 feb, aku xcaye...on the same time dia chat ngn aku, aku dok tny nari via ym. nari plak mengatakan bhw "ala, ecah 2, ko jgn caye..tah ye2 je". so, kwn2 baek sndiri xtau, mst dia kencing aku ni....so, aku pon wat la xtau je...cz akk ci ecah ni ade sorg g yg lom kwin..mn r tau akk dia yg kwin ke tp dia ckp dia yg kwin...

dlm sminggu b4 mjlis, mmber aku gtau yg btul2 si ecah ni kwin..mula2 xnk caye gak, tp memandangkan mmber ni sekampung ngn ecah n dia kate dlm kad jmputan mmg nama ecah, aku mula gelak sndiri...klakau si ecah ni nk kwin!! so, dpt tau yg si ecah ni akn bnikah pd sbtu malam, 13hb n majlis bersanding pd 14hb [valentine day 2!!]. klo ikutkan aku akn balik mlaka pd 14hb ngn angah tp tkot xsmpat plak cz dh deal ngn nari nk pi umah ecah masa dia nikah. so, dgn konfidennye aku balik umah pd hr khamis ptg dgn mmonteng klas tutor asas penyelidikan..hahah

b4 aku pampangkan gmbau pd mjlis ecah, ni antra gambau masa kitorg dlu..yg 1st ni adelah gmbau klas 6 atas munsyi..ecah adelah org yg pkai blazer yg dduk kat bwh 2 yg aku dok ecing2 mesra ngn dia 2..hahaha. n another picca adelah gmbo utk sidang redaksi majalah skolah yg xde keje..haha.dlm gmbo 2, just tgk pada gadis2 ayu berblazer berdiri dbelakang dr kiri adelah ecah, diikuti oleh narimah, miera, nisa n aku! grup kami adelah grup pling mencapap kat skolah tyme 2..hahha



ok..berbalik pada tema asal, mjlis perkahwinan ecah...gmbar2 dbwah adelah malam kejadian siti aisyah disatukan bersama izman hamidi @ diddy...


n gambo dibwh adelah pd hari persandingan ecah vs diddy!!


akhir kata:
> slamat pngantin baru buat ecah & diddy! semoga kekal hingga akhir hayat!


No comments:

Post a Comment