Saturday, December 25, 2010

ADAM HAIQAL'S PRE-SCHOOL CONVOCATION'S DAY...

untuk kesekian kalinya, aku melangkah masuk ke perkarangan SK.Serkam, Merlimau Melaka. buat ape kat sane??? aku kene teman mak untuk hari bersejarah adam.. hari konvo dia! cis! dh dua kali adam konvo!  aku yang amik degree ni pon blom konvo-konvo lagi k.. last year, aku attend jugak dia punya konvo masa dia abis skul kat tadika JAIM. that time adam 5 taun.. pas tu, dia melanjutkan pelajaran dia kat pra-sekolah kat sk serkam.. this year, aku dapat join dia punye konvo lagi.. ye la, masa dia punye konvo ni aku ade kat kampung menikmati kenikmatan semperna cuti sem terakhir aku sebelum aku naik untuk final semester~ [mood happy nak abis study!]

agak lama jugak aku tak menjejakkan kaki kat sekolah lama aku nih.. walaupon hanya untuk 3 taun setengah lebih kurang [sebab aku pindah ke sekolah ni dari penggal ke-2 masa darjah 3 untill darjah 6]. banyak perubahan yang dah jadik kat skolah aku ni.. blok baru setinggi 3 tingkat dalam proses pembinaan, pentadbiran sekolah wajib-wajib la bertukau wajah.. but, still ade lg cikgu-cikgu zaman aku study lagi masih memberikan perkhidmatan mereka kat skolah ni..[impress sebentar!]

HARI ANUGERAH CEMERLANG SK SERKAM telah diadakan pada 15 nov 2010.. ni kira hari penyampaian hadiah la senang citer.. disebabkan keputusan UPSR pon dah keluar a week before, tu yang pihak sekolah wat sekali untuk student-student yang cemerlang masa UPSR. this year kalau tak silap aku rekod UPSR SK.Serkam agak membanggakan bile 8 orang student dapat 5A.. waaaa!! tahniah-tahniah.. salah sorang adalah kazen aku punya anak. state nama sket kat sini - Nur Atiqah Hanim Zuraimi...

ok, tak mau citer panjang sal memoir kat SK.Serkam lebih-lebih, straigh to the point, aku sempat snap-snap gambar gelagat satu-satunya hero anak Isnan Sarimin + Mastura Salihin masa dia konvo! seblom aku lupe, adam gak tersenarai dalam ANUGERAH MENGUASAI KEMAHIRAN 3M [tp aku masih meragui status penaksiran yang diberikan oleh cikgu dak adam ni pasal anugerah ni...]










yang paling tak nahan, diorang siap ade jubah sendiri tu masa nk amik hadiah... ish..ish..ish.. bay the way, aku sempat jugak wat rakaman persembahan pelajar-pelajar prasekolah ni.. 1st vids ni diorg wat lagu dari wali band- tomat (tobat maksiat). and 2nd vids plak lagu sudirman-pesan abang.. so layan je la k..



p/s: maaf sekiranya kualiti video kurang memberangsangkan coz hanya menggunakan khidmat black bluey aku jek. nak beli camcoder, still xmampu. huhuhu. 

so, sedikit pesanan untuk adik aku adam ni, walaupon tah dia tau ke tak sal blog aku ni, aku pon tak tau:
  • study molek-moleh deh... adam la harapan nusa dan bangsa keluarga MASNAN..
  • pas ni dah naik darjah 1, jangan nak malas study plak k..
  • be a good boy!!
  • kalau adam tak datang teh punye konvo, siap kau!! coz dah 2kali teh datang konvo kau! huhuhu [p/s: teh adelah panggilan aku kat umah yang sepatutnye adalah Uda. dulu masa adam kecik-kecik dia tak geti sebut 'kak uda' tapi dia sebut Teh..]

No comments:

Post a Comment