Tuesday, December 21, 2010

TUTUP DAN SIMPAN SEBAGAI MEMORI…

15 Dec
Aku rasa aku kene tulis jugak citer ni kat blog aku.. bukan untuk membuka cerita, tapi lebih kepada untuk kepuasan diri sendiri. Mungkin citer kat blog [menaip actually] dapat kurangkan ape yang aku rasa selama ni… bukannye tak nak citer kat lisan, tapi biarlah monolog menjadi pilihan aku..

“Persahabatan Biasanya Berakhir Dengan Percintaan, Tapi Percintaan Tidak Pernah Berakhir Dengan Persahabatan…”

Ape pendapat korang ngan statement di atas??? Mungkin betul mungkin tak… lain orang lain cara pemikiran dia.. bagi aku plak, statement tu macam tak brape nak best.[bileh plak mcm tu..]  It doesn’t mean u are not in love with that person anymore, your relationship that have u been done before have to cut off!!!

Yes! Aku bukan citer sal orang lain, tapi citer sal diri sendiri.. dalam blog aku ni pon, banyak kali aku highlightkan nama dia.. dulu lain sekarang lain.. tapi bagi aku, aku still anggap dia as my friends. Aku tak tau plak bagi dia macam ne plak kan. It’s up to him la.. bukan aku tak nak amik kesah, tapi keadaan dah berubah sekarang…

Aku cuba jaga hati semua orang tapi kengkadang bile terlalu “tamak” untuk menjaga ati tersebut, mungkin ade jugak ati yang terluka…

Mungkin pendekatan yang aku amik ti tak brapa nak tepat, bagus dan mungkin lebih kepada kepentingan diri sendiri, aku tak tau plak. Tapi ape yang aku wat harap ni dapat sedikit sebanyak membantu kedua-dua belah pihak. [kot la…]

Kami kenal dah agak lama.. bukan agak lagi, tapi memang lama pon.. aku tak penah salahkan dia, sebab aku tau, aku lagi banyak salah berbanding kesalahan yang dia penah wat kat aku… bukan aku tak nak cuba untuk baiki kesilapan aku tu, tapi benda-benda macam ni aku tak leh nak paksa-paksa…

Aku tau, semua orang [kot..] pandang aku ngn pandangan ‘bertanduk’… terutama kengkawan dia yang sentiasa ada kat sisi dia tu... sedangkan masa aku ‘dengan’ dia dulu pon, ade jugak citer-citer yang tak bape nk sedap aku dengar, so, aku tak nak ‘dera’ lagi kawan kesayangan diorang tu...

Mungkin ape yang aku wat lebih kepada membawa ‘cedera parah’ kat dia, tapi aku harap kecederaan yang dia alami selama ni dapat membawa ‘kulit’ baru dalam hidup dia...

Sedikit nota untuk si dia yang pernah aku panggil “ B”…
  • I noe, this is hard to you, but, sincerely u are the best part of my life dear…
  • Maaf sekiranya banyak mengganggu, menyusahkan, merimaskan, mengguris, menghancurkan, dan sebagainya dalam hidup anda…
  • Anda masih lagi my best friend.. not ENEMY [for me la, but for u, I don’t noe…]

Thanks coz being a part of my life…

No comments:

Post a Comment