Sunday, December 26, 2010

NEXT STATION... TELUK KEMANG...

lepas citer sal balik kampung.. meh aku citer sal gi piknik plak.. this time gi piknik ngan family.. waaaa lama gile tak gi piknik.. agak lama jugak la tak gi piknik.. bukan pe, kitorang mempunyai bilangan keluarga yang ramai, jadik, kalau nak gi mana-mana, kene take turn n akan ade orang kene tinggal.. huhuhu. this time nasib aku baik kot coz gi piknik time aku cuti sem. ngeeee :)

aku planning ngan mak untuk gi piknik memandangkan time 2 abah pon cuti [coz bos tutup kedai untuk 2 hari!] and kete angah pon ade kat kampung.. so, mak accept aku punye proposal. huhuhu. bak kate mak pon, "sian adam, cuti-cuti takde gi mana-mana.."

so, 6 december, kami [mak, abah, adam, nana, adik and aku] ngan hati gumbira menuju ke teluk kemang.. sampai kat sane dalam tengah hari.. cari pot yang sesuai untuk dirikan khemah.. huhuhu

~ agak ramai jugak orang time-time cuti macam ni... ~


adam bukan main excited lagi bile tengok laut depan mata... aku??? aku memang tak leh tengok laut ni.. bak kate 'my dear pa~' pon - tema air!!! hahaha. tah la, bagi aku dengar bunyi ombak, ngan men-men air laut, angin sepoi-sepoi bahasa..perghh ley layan la wa cakap...

dibawah adelah gelagat adam bermain-main ngan air... gelagat kami-kami adalah tidak sepatutnye diupload disini.. kih3:

~ dah macam duyung jantan dah aku tengok... ~

~ suh tanam 1 badan adam tak mau, so, tanam kaki jek... ~

~ adam dan karenahnye... ~

on that day, kitorang masak nasi ayam as bekalan ke sana.. ngeee... happi ~. tapi lagi happy kalau semua dapat join piknik ni kan??? A few snap-snap kat sane:

~ peniaga yang berjualan di sebelah khemah kami.. ke kami yang berkhemah di sebelah kedai diorang ek?? hahaha ~

~ banana boat. menakotkan untuk dinaiki... just snap orang lain yang naik jek mampu... ~

~ sape punye hasil seni ni??? adeh3! ~

dah kol 5 lebih baru semua bilas-bilas badan, kemas khemah n do watever yang patut.. adam plak still tak nak naik darat! lupa daratan tol! hahaha.. before balik melaka, sempat jap singgah umah nek lat [adik bradik nek!] yang dok kat area sini... dah alang-alang 1 tempat, so, jumpa la sedara jap... tol x???

akhir kata... bile lagi dapat piknik macam ni??????

No comments:

Post a Comment