Friday, January 29, 2010

SUDAHKAH ANDA MENDAFTAR SEBAGAI PENGUNDI???

entri kali ni xde kene mengena ngn mana2 parti politik yek sama ada untuk pilihanraya umum (PRU), mahupun pilihanraya kampus (PRK)... aku just nk mengingatkan bahawa sesiapa yg sudah mencapai umur 21 tahun, anda diwajibkan menjalankan tanggungjawab anda sebagai pengundi.. tp b4 tht, kene la mendaftar sbg pengundi dlu kan..... aku tau, rmai lg member2 aku yg lom mndaftar sbg pengundi...caranye senang je... anda hanya perlu membawa kad pengenalan @ ic ke pejabat pos berdekatan utk mendaftar atau sekiranya anda terjumpa kaunter bergerak SPR, anda bleh terus mendaftar kat sana...

well, aku ingtkan korg bukan ape, baru2 ni [baru ke??? tp dlm bulan januari ni jgk la], aku tlh mendaftarkan diri aku ngn SPR ni..masa 2 aku nk pi amik lptop aku yg baru di format kat s.alam. masa berjalan2 [cewah...] jumpe lak kaunter bergerak SPR kat plaza alam sentral 2 ha.. so, ape lg, memandangkan aku ni lom lg mendaftar, aku pi la dftar sbg pengundi..... nk bukti?? ade2 jgn takot...

kan aku dh ckp,aku dh dftar...korang bile g???

semalam (28 jan. 2010), keluar pekeliling menyatakan semua kuliah dibatalkan dari jam 8.00 pagi hingga 1.00 petang.. kenapa??? sebab di ukm dan juga u-u lain ade wat pilihanraya kampus (PRK).. so, pembatalan kuliah sedikit sebanyak dapat memberi ruang dan peluang kpd student2 utk keluar menunaikan tanggungjawab masing2 sbg pengundi kat ukm ni.. ni kira tahun ke 3 aku sebagai pengundi PRK.. jgn tanya aku siapa yang aku undi cz undi adalah rahsia... betul la kan..

pagi td, aku bukak laman web e-pelajar, ukm..dh kluar senarai keputusan keseluruhan Majlis Perwakilan Pelajar (MPP) UKM sesi 2010/2011...calon yg ddalam kotak kuning adalah calon yang akn mnjadi wakil MPP ukm sesi taun dpn..utk fakulti, aku just amik fakulti aku je la, fakulti pendidikan dan calon semua calon umum...

ini adalah keputusan bagi fakulti pendidikan bagi tahun 1&2, dan tahun 3&4:

seterusnya adalah keputusan bagi kawasan umum utk tahun 1&2:

dan dibawah ini adalah keputusan bagi kawasan umum untuk tahun 3&4:


p/s: untuk pengetahuan semua, aku memaparkan keputusan2 ini xde makna disebalik..tp hanya untuk pengetahuan semata-mata.xde kene mngena ngan mana2 pihak sama ada sengaja mahupun tidak. so, diharapkan, kepada MPP PMUKM yang baru, anda diharapkan dapat membela lagi mahasiswa dan mahasiswi ukm..ingat pada manifesto yg tlh anda gadaikan untuk mendapat undi daripada pelajar2 lain...manifesto adalah janji anda kepada kami, warga UKM!! [even ade yg seakan-akan tidak masuk dek akal!]... jnji mesti dikotakan!!!

No comments:

Post a Comment