Monday, February 14, 2011

HARI INI...

hari ini, 14 feb 2011. Hari Valentine. Ai tau sal tu. tapi tujuan disini bukan untuk menyambut hari Valentine yang jauh menyimpang dari agama ai…

2 tahun lepas, 14 feb 2009, telah terpatri satu janji antara dua orang .. disebabkan oleh perjanjian 2 tahun ini, bermacam-macam perkara telah dilalui.. hmmm its hard to explain bout this.. so hard..

Tu cerita dua tahun lepas.. tapi setelah 2 tahun itu berakhir, dan tarikhnya telah tiba, ai rasa ai should write something bout this. This is bout someone and MYSELF. Yes, it’s me! Tak perlu ai ceritakan siapa ‘someone’ tersebut.. It’s no need.

Tiada niat terselindung disebalik entri ini. Hanya luahan perasaan semata-mata. Tiada paksaan. Dalam erti kata lain, entri tanpa arah tujuan..

Tak tau apa yang perlu diucap. Happy?? Sad?? I even really do not know the actual feeling… diharap bermula dari tarikh ini akan memberi sinaran dunia baru terhadap ‘Si Dia’. Anda tidak lagi terkongkong atau terikat dengan janji 2 tahun tersebut and the worlds out there are waiting for you.

Apa yang ‘aku’ harapkan adalah ‘kau’ memberi sedikit ruang kepada ‘aku’ untuk memohon maaf atas kesilapan ‘aku’ yang dulu. Ya, banyak kesalahan yang telah ‘aku’ lakukan kepada ‘kau’. Jahatnya ‘aku’!!! [tunduk]. ‘aku’ sedia menerima segala ‘hukuman’ yang telah ‘kau’, sahabat-sahabat, kawan-kawan mahupun ahli keluarga ‘kau’. Sebab ‘aku’ tahu, ‘aku’ yang bersalah.. dan aku telah ‘terima’ itu semua. Tiada yang sempurna, terutamanya insan yang bernama ‘Nurul Nadiah Binti Isnan’… masih banyak yang perlu diperbaiki dalam hidup ‘aku’.  'Aku' tahu dan ‘Aku’ sedar akan itu…

Di sini, ‘aku’ mahu ‘kau’ tahu bahawa ‘aku’ masih dan sentiasa anggap ‘kau’ sebagai seorang teman, rakan, kawan, sahabat yang baik, terbaik mungkin, selama aku mengenali ‘kau’. ‘Aku’ tidak salahkan ‘kau’ atas apa yang berlaku sebab ‘aku’ tahu ini MEMANG salah ‘aku’. Nokhtah!

Tak perlu cerita panjang, takut disalah anggap dengan entri ini. Sekali lagi, ‘aku’ memohon beribu-ribu, berjuta-juta mungkin, atau memang tidak terkira kemaafan yang sepatutnya aku pinta dari ‘kau’… Farewell my friends..

Nota kaki:
  • Always pray for your happiness. Hope you do the same [amin~]
  • You are my friends, not enemy [harap dijauhkan~]
  • Ucapan selamat untuk seorang sahabat dari seorang sahabat…

p/s: entri ini telah ditaip pada tanggal 14 feb 2011, 2.49am tetapi terpaksa dipublish lewat kerana kekangan yang tidak dapat dielakkan.

:: ENTRI EMOSIONAL TAMAT ::

3 comments: