Tuesday, October 27, 2009

SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN... 1 DARIPADA 6 PAPER DH LEPAS...


rsnye, masih xterlambat kalu aku nk wish gud luck utk sume kengkwan aku terutama skali pd batch pendidikan khas tahun 3 n sume yg bergelar student xkira la kat ukm ke, uitm ke *nk jugak sebut* atau kat mn2 ler...

semalam bermulalah exam di seluruh UKM...tp aku pny exam stat hr ni (27 okt)..1st paper aku xlaen xbukan, pendidikan jasmani suaian...aku xtau nk expect ape kat pper ni cz xde past year pper yg dpt mmbantu...senior2 ckp soklan dia ssh n kn tny bdk2 piau sukres (sukan & rekreasi). kitorg amik soklan bdk2 sukres utk djadikan cth..tgh mlm aku dok bersoal siasat ngn senior aku, si abg faizal ttg term2 sains sukan..tp hampeh, ckit pn xmmbantu lngsung..mcm2 alasan dia bg kat aku..aku tny sal slow twitch n fast twitch (fiber sendi) dia ckp buku anatomi tertinggal ler, pas 2 ade ke dia bgtau yg bnda 2 sbnrnye kat permainan softball...mcm2 aku tny ade jek dia bg alasan...xblajau la bgai...hmmm myb aku tny dia xkn masa kot cz dia tgh buzy ngn tesis dia 2...

pg yg dinanti2 pn tibe..biasalah, klo exam je mst ade jek benda jadik..slalunye dok g toilet la, skit perut la bgau,... tp this tyme pny meragam laen mcm beb.. tekak aku mcm loya2 n mual2..g toilet try nk muntah, tp xkua pape pon...cis...mencabar sungguh.. nsib baek la aku dok bilik yg toiletnye dlm bilik..klo dlu ms dok asrama, nk kn naik tgga trun tgga kalu nk pi toilet...skrg dok pangsarama...sedap sket..

exam stat kol 8.30 bertempat kat Dewan DECTAR (dewan canseleri tun abd razak) selama 1 jam setengah. soklan kitorg ni objektif. 50 soklan. bile leh bukak buku soklan, aku dh telan air liur dah..bkn ape, tgk pilihan jwpn ey smpai E!! means ade 5 pilihan jwpn A,B,C,D & E!! hmpeh tol taib andak ni la... soklan plak byk term2 sains sukan yg ktorg xtau pe benda pn..ade soklan yg aku sndri xtau jwpn ey.. dh la 5 pilihan jwpn...chances utk jwb yg btul just 20% jek!!! 80% lg adelah jwpn slh bg stiap soalan.. dh la 1 soklan tu 1 markah cz 50 soklan ngn pemberatan 50%!!!

ade soklan sal dia tny sape yg gtau falsafah pendidikan jasmani 2, ramai yg ikut sedap mulut berbunyi jek..agak2 nama dia sdap je n penah ddegar, 2 la jwpn dia..huhuh..ade lg 1 soklan yg kau msih pening g adelah "permainan bola sepak & golf adlh ssuai utk pljr..." pilihan jwpn yg dia bg adelah pskit jntung conginitial *btul ke aku eja ni?*, mslh kefungsian anggota tgn, anemia, asma & sawan... klo korg jwp ape?? sume mcm xkena jek...tp xtau la mmg ade jwpn dia kat situ n aku jek yg xtau,...

bile aku tgk jam kat dpn dwn 2 dh kol 9.40, aku deal ngn cidiq yg kbetulan dok sebelah aku utk blah dr dewan 2..cz 15mnt b4 ms tamat (kol 10) dh xleh kua...bile aku bgun n cidiq, upenye faizal, haida n hidayah pn folow gak...dh xtahan aku dok lelama kat dlm 2. dh la sejuk..as usual, xde sape leh lwn silas, samini n yan ting termasuk amy yg kua lg awal dr kitorg & hmpir stiap exam diorg kua awal... tp jgn tkejut yg result diorg2 yg kua awal ni gmpak gak!! aku ni kua awl tp result, haprak!! heheheh

pape pon, aku dh wat sehabis baek..ni tgh pulun utk subjek kepelbagaian pelajar & perbezaan pengajaran hr khamis ni...just ade gap sehari jek...dh la byk bnda yg xcover g...dugaan2......

No comments:

Post a Comment