Wednesday, August 26, 2009

ADA APA DENGAN TOMORROW????

tetibe aku teringan sal "tomorrow"..ade ape ngan tomorrow nih??? aku teringat ni masa aku terlajak bangun pagi td.bukan xsmpat sahur n subuh ek.sume 2 alhamdulillah aku dpt wat... kembali kepada tjuk tomorrow...ade sape2 ingat sal tomorrow nih terutamanya dak2 form 5 aku (ade ke follower aku sama skolah ngn aku dlu????)...sbnrnye, "tomorrow" adelah salah satu essay yg penah aku wat masa ujian bahasa inggeris aku..aku xtau nape tetibe aku leh teringat sal karangan yg aku pnh wat dlu...

dlu, n aku xtau masa sekarg ke pe, stil ade lg format exam mcm 2 ngn soklan karangan dia adelah satu perkataan. cth mcm "computer"..so, kite kn la wat ape2 fomat karangan sal komputer.so, nk djadikan citer, aku pny soklan adelah 'tomorrow'...bagi aku ni la antara karangan yg pling enjoy n free aku pnh wat dengan jayanye...n cikgu aku- Mr. Tan Chai Watt bg pujian la ngn hasil karangan aku 2....
ape yg aku tulis dlam karangan tomorrow 2??? aku pn xbape nk ingat.tp aku akn cube ingat ape yg aku dh tulis n coretkan kat essay aku 2.. antara isi2 yg aku wat adalah seperti berikot (aku dh transelate dlm bm k):
  1. esok, sebuah family mendapat ahli baru dlm kuarga. ank yg baru dlahirkan. semua berasa gembira dengan khadiran baby berkenaan...namun, pada masa yg sama jugak, esok, mungkin sebuah family akan kehilangan org yang tersayang..sama ada sakit, kemalangan dsb....

  2. esok, mungkin kita akan berasa sedih kerana ini adalah hari terakhir kita berada di sebuah kawasan (mcm pindah umah)...segala memori yg telah berlaku dikawasan itu akan ditinggalkan dan akan menjadi sebuah kenangan..mungkin juga, esok, seseorang akn pindah ke tempat yg lebih baik dan bagus dripada tempat asalnye dan membawa seribu makna dalm khidupannya

  3. esok, mungkin akan terbinalah sebuah keluarga yang bahagia (means kawin la).ikatan lebih dikukuhkan dengan diakhiri oleh satu ikatan yang tidak ternilai....namun, mungkin juga esok, akan berpecah la ssebuah keluarga dengan perceraian...anak2 menjadi mangsa ibu bapa...

  4. esok mungkin keputusan spm akan diumumkan...dan mungkin esok, keputusan yang baik dan cemerlang akan diperolehi oleh pelajar yang sewajarnya mendapat keputusan sedemikian atas usaha dan pengorbanan yang teah dilakukannya.mungkin juga esok, keputusan yang diperolehi tidak menepati apa yang dikehendaki (gagal la 2). bersesuailah dengan segala usaha dan kadar main2 yang telah digadaikan...

  5. esok, mungkin sesebuah negara mendapat kemerdekaan. rakyat negara berkenaan riang gembira menyambut hari pembebasan negara bangsanya. tetapi, mungin juga esok, ssbuah negara yang telah dipertahankan, jatuh juga ke tangan pihak penjajah.negara yang disayangi kini diperintahkan oleh orang yang tidak sepatutnya memerintah.apatah lagi menggunakan pendekatan "kuku besi". negara menjadi kucar kacir, ekonomi negara entah kemana dan rakyat menyalahkan antara satu sama lain...

ni antara isi yg aku muatkan dlm karangan aku...xtau la.bg aku ni la krgn paling bermakna aku pnh buat.smpaikan cikgu tan chai watt bg markah yg tinggi antara dak2 lain..hehehe..aku pn mcm xsgka aku leh wat krgn mcm ni..smpaikan cikgu suh dak2 lain copy aku pny karangan even de jgk kesalahan dr segi tatabahasa...

mungkin bgi org lain, ape yg aku tulis kat krgn yg aku dh wat 2 mcm krangan biasa jek.tp this is cara mcm ne aku nk mnghargai diri sndiri....ade aku kesah??????tp ape yg aku kesalkan kat sini, aku dh xtau mn exam paper aku 2....sedih wooooo...klo xbleh bg bukti g...

"TOMORROW NEVER DIES"....

No comments:

Post a Comment